ייעוץ למצויינות בניהול פרויקטים

הקמה או שדרוג של מינהלת פרויקטים בארגון

(Project Management Office (PMO הוא תת-ארגון, האחראי על ניהול הפרויקטים בארגון. טווח האחריות של PMO יכול לנוע מאחריות כוללת על ניהול הפרוייקטים, כולל קביעת מתודולוגיות ותהליכי עבודה יעילים (מנהל הפרויקט הוא המנכ"ל של הפרויקט) ועד למינוי מנהלי פרויקטים האחראיים על ליווי, פיקוח ודיווח על הפרויקטים שבאחריותם.

תהליך הקמה או שדרוג של PMO דורש הבנה וניסיון רב הן במתודולוגיות לניהול פרוייקטים והן ביכולת להוביל את השינוי בארגון. לחברתנו כלים, שיטות  וניסיון "לתפור" לכל ארגון את "החליפה" המתאימה למידותיו ומטרותיו. הכלים והשיטות שלנו מבוססים על המודלים המתקדמים בעולם לניהול פרויקטים: Automotive SPICE, CMMI ו- PMBOK. תוכנית השיפור מבוססת על אחד או יותר מתחומי הידע של ה- PMBOK : ניהול אינטגרציה, ניהול תכולה, ניהול הזמן, ניהול העלות, ניהול האיכות, ניהול משאבי אנוש, ניהול התקשורת, ניהול סיכונים, ניהול הרכש, ניהול בעלי עניין;

הייתרון שלנו הוא בהבנה כוללת בתהליכים מקצה לקצה בנוסף לתהליכי ניהול פרויקטים: תהליכי פיתוח, ניהול, שירות, איכות ומצויינות. אנו משלבים את ידע וניסיון מכל הדיסציפלינות לתהליך ארגוני אחד.

צרו עימנו קשר.  יש לנו בשבילכם מגוון רחב של הצעות, החל מסיוע בהגדרת והטמעת תהליכים ספציפיים לניהול פרויקטים (כגון: ניהול סיכונים, ביצוע תחקירים) ועד ליווי הקמת PMO ו/או ביצוע בפועל של ניהול פרויקטים בארגונכם.

 תהליך הייעוץ ותוצאותיו:

1. אבחון תרבות ניהול הפרויקטים בארגון, בניה והטמעה של תהליכי ניהול לשם:

  • מימוש האסטרטגיה העסקית באמצעות תיק מוצרים (Portfolio)
  • תכנון, כולל הערכת עלויות וזמנים במתכונת פרמטרית
  • שיפור ביצועי הפרויקטים במונחי לוחות זמנים, עלויות, איכות, תכולה, סיכונים ושביעות רצון הלקוחות
  • ניהול ממוקד של הפרויקטים במענה ליעדים העסקיים המשתנים
  •  ניצול מיטבי של משאבי הפרויקט
  • סטנדרטיזציה ויכולת בקרה רוחבית
  • שימוש במתודולוגיות המתקדמות והנהוגות בעולם
  • התנעת מהלכים לשיפור מתמיד
  • ניהול וקבלת החלטות עפ"י מדדים

2. הטמעת כלים ושיטות

  • הקמה/שדרוג של  (Project Management Office (PMO
  • הגדרת מחזור החיים של פרויקט, עם שערי בקרה (gates), כולל ממשקים ותוצרים נדרשים
  • אפיון מתודולוגית ניהול פרויקטאלית, לפי סטנדרט בינלאומי לניהול פרויקטים  (PMBOK)
  • הגדרת סמכות ואחריות של בעלי תפקידים בפרויקט, כגון: מנהל תוכנית, מנהל פרויקט, PMO
  • הגדרת תבניות (Templates) לתהליכי הניהול: תכנון פרויקט, בקרה, ניהול סיכונים, ניהול בעלי עניין
  • ניהול ידע ארגוני
  • ניהול כמותי (כולל בקרה סטטיסטית) של תהליכי הניהול וקביעת יעדים המבוססים על הכרת ההתנהגות התהליכים בארגון

3. תוצאות

3.1 מרכז ידע בארגון בכל הקשור לניהול פרויקטים

3.2 מיפוי תהליכי החברה מקצה לקצה

אנו בונים עבורכם מפת דרכים לניהול (פיתוח, שירות וכדומה) מקצה לקצה. המפה כוללת את סדר הפעולות הנדרש לביצוע, מי אחראי לביצוע כל פעילות, כלי עזר תומכים (Templates, Checklists, Guidelines), אופן המדידה שהפעילות בוצעה בהצלחה.

תוצר הפעילות הוא מפת דרכים בהירה ותמציתית, הכוללת את כל הפעילויות התהליכיות הנדרשות לביצוע פעילויות החברה, הנותנות מענה לדרישות של החברה (כולל עמידה בתקנים, דרישות ספציפיות של הלקוחות, וכדומה).

3.3 יצירת כלי עזר תומכים (Templates, Checklists, Guidelines)

יצירת כלי העזר תומכי התהליך שזוהו המיפוי – תבניות, רשימות תיוג, מצגות הדרכה. התבניות (Templates) מכילות את כל הידע התהליכי הנדרש כדי לעמוד בדרישות.

תוצאת הפעילות היא אוסף תבניות ורשימות תיוג שעברו התאמה ואישור על ידי נציגי החברה.
העתק הדבק לפעילות הספציפית.

3.4 הטמעה בחברה

אנו מלווים את הטמעת התהליכים שהוגדרו באמצעות הדרכות, סקירות (Review) של מסמכי תהליך ועריכת מבדקים פנימיים.

תוצאת הפעילות היא שצוות המנהלים והעובדים בחברה עובדים בשפה ארגונית אחת ובתהליך ארגוני משותף.
מקל מאד על רתימת כל הצוותים למטרה משותפת אחת.

להרשמה השאירו פרטים


ארכיון ניוזלטרים >>