ניוזלטר מס 55 על הקשר שבין ראש השנה ומיקור חוץ

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

ניוזלטר זה מתמקד בנושא מיקור חוץ. עושה כאן סוג של חיבור בין ראש השנה למיקור חוץ.
למען הגילוי (או הגיליון 😊 ) הנאות, יש לחברת OK יועצים לניהול מספר גדול של אפשרויות למיקור חוץ בתחומים רבים:

  • ניהול איכות,
  • אבטחת מידע וסייבר (CISO),
  • תחזוקה שנתית של תקינה
  • ועוד ועוד.

לכן, בהתחלה חשבתי שהקשר מאולץ אך אחרי שקראתי את מה שכתבתי אמרתי לעצמי – וואלה, יש קשר. מקווה שתראו גם אתם קשר זה ואם יש לכם עוד רעיונות לחיבור שני נושאים אלה, אשמח שתשתפו אותי.

התחדשות והתבוננות

ראש השנה מציין זמן של התבוננות והתחדשות. אנו מסתכלים על מה שפחות עבד בשנה החולפת, ומבטיחים לעצמנו שבשנה הבאה עלינו לטובה נעשה שינוי. אה מה מה? הנושאים שפחות עבדו בשנה החולפת, נובעים מהפעולות והמחשבות שלנו. אם אנו רוצים שינוי, כדאי שנתבונן על הפעולות והמחשבות שהביאו לתוצאות הפחות אופטימליות מבחינתנו.

המאמר בראש שונה – דן במספר דפוסי חשיבה מוטעים שמקשים על ארגונים להיכנס לתהליכי שיפור של תהליכי העבודה שלהם.

האם אתם מזהים את הדפוסים שלהלן? משלימים עימם או מנסים לשנות?

במקרים רבים, כדי לעשות שינוי כדאי שמישהו חיצוני יאיר את נקודות העיוורון שלנו. אדם חיצוני, כמו יועץ או מנהל / עובד במיקור חוץ יכול לסייע עם מומחיות וידע רחב אותו רכש מהתבוננות בארגונים אחרים. "אורח לרגע רואה כל פגע".

התחלות חדשות

מתי הזמן להתחיל משהו חדש? תיאורטית, כל יום הוא זמן טוב. אבל ראש השנה מסמל התחלה חדשה.

המאמר – מהו הזמן המתאים לשקול שימוש במיקור חוץ? דן בשאלה מהו אותו רגע מכונן שמתאים לארגון לשקול להסתייע במיקור חוץ. ספילר: כאשר גוברים האינדיקטורים שמעידים על תפקוד לא מיטבי, יחד עם חוסר באנשי מקצוע בתוך הארגון המתאימים או פנויים לטיפול נושא בתוך הארגון.

המאמר מפרט את אותם אינדיקטורים המעידים על תפקוד לא מיטבי של הארגון. גורמים אלה יכולים לעורר התחלה של תהליך לבחירת יועץ או להסתייע בשירות של מיקור חוץ לצורך מיקוד בשיפור אותם נושאים.
מספיק גורם אחד מהרשימה שבמאמר כדי לשקול להכניס מומחה שיש לו את הכלים, הכישורים והזמינות לטפל בכך.

ארגונים נוהגים לעשות שינויים לקראת השנה האזרחית החדשה. אנו נכנסים לרבעון האחרון של השנה שבו מתכננים תכניות ותקציב לשנה החדשה. יש לנו מועד ב', למי שמפספס את ראש השנה היהודי.

גמישות

שינויים עושים בגמישות ולא בנוקשות. גמישות משמעה לבחור את מודל השינוי שמתאים לנו. ייתכן וארגונים כבר מסתייעים בשירותים של ייעץ או מיקור חוץ. תחילת שנה היא רגע שבו אנו יכולים לבחור אם לשנות את מודל העבודה

המאמר גמישות במיקור חוץ, דן במספר מודלים לעבודה עם מיקור חוץ. כל ארגון יכול לבחור את המודל המתאים לו, בנקודת זמן נוכחית, ואף לנוע ממודל אחד למשנהו, בהתאם לצרכים המשתנים.

לסיכום,

ראש השנה הוא זמן להתבוננות ושינוי, כולל בנושא מיקור חוץ. הראנו מהם האינדיקטורים שמסמנים לנו שהגיע הזמן לשקול מיקור חוץ, ואת האפשרויות השונות של מודלים להתקשרות עם מיקור חוץ.

אציין שמומחה חיצוני הוא לא קוסם, אך הבאתו מאפשרת פוקוס ניהולי וביצועי על נושאים הדורשים שיפור, לעומת חוסר תשומת לב נדרשת על ידי גורמי פנים, עקב עיסוקם בנושאים השוטפים.  כדי שהשינוי יביא לתוצאות נדרש שת"פ מהארגון בתוספת התמדה במוכנות לעבוד עם התהליכים החדשים.

מוזמנים לשוחח איתי בנושא זה או בכל נושא אחר הקשור בהטמעת תהליכים יעילים בארגונים.

נאחל לכל אחד ואחת מאיתנו שתהיה לנו שנה טובה ונתגבר ביחד על האתגרים העמדים בפנינו.

שלכם,

אורנה קמין