במהלך תהליך מעבר טרנספורמציה דיגיטלית בחברת הייעוץ שלי, הופתעתי לגלות עד כמה פעולות ה- Overhead מכבידות על ניהול פרויקטים, אפילו הקטנים שבהם. עשרות מיילים, שיחות טלפון, תיאומי פגישות, גבייה מתמשכת – כל אלו בולעים זמן יקר, מבלי שהלקוח מרגיש שהם מוסיפים ערך ממשי.
החוויה הזו הייתה עבורי טריגר להבין מחדש את מקומו של ה- Overhead לא רק בייעוץ, אלא בכל תחום ניהולי.
תחשבו על זה רגע:
כל אלו ועוד רבות אחרות הן פעולות שהלקוח, העובד או המנהל שלכם לא רואה בהן ערך ולכן הן בזבוז זמן. כסף שנשפך לפח וירטואלי שלא שמים לב אליו.
החדשות הטובות הן שהבעיה לא נמצאת בעובדים שלכם ולא בלקוחות שלכם. הבעיה נמצאת בתהליכי העבודה שלכם או יותר נכון, בהיעדרם.
כשאין תהליך ברור, אנשים מאלתרים.
כשאין שיטה, כל עובד פועל אחרת.
וכשאין סטנדרטיזציה – נולדות עוד ועוד פעולות מיותרות.
מדוע אלה חדשות טובות? כיוון שהדבר ניתן לפתרון.
מיסוד תהליכי עבודה סדורים כולל:
זה לא קסם, זה ניהול חכם.
הדבר גם לא מסובך אך נדחה כיוון שרובנו עסוקים בפעולות שוטפות.
אפשר להמשיך לחיות עם ה- Overhead ולספר לעצמכם שהדבר הינו חלק מהעבודה.
אפשרות אחרת – לעצור, להגדיר תהליכי עבודה ברורים ולשחרר לעצמכם עשרות שעות בכל חודש כדי לקדם את הנושאים שמשלמים לכם עבורם.
אם קראת עד כאן, מניחה שהנושא מציק לך.
מזמינה אותך לשיחה קצרה אישית איתי כדי לזהות את גורמי ה- Overhead וכיצד ניתן לצמצם אותם:
אורנה קמין, orna.Kamin@gmail.com, 0537739018