חוזרים לשגרה אחרי מלחמה. מדריך למנהלים לחזרה נכונה ויצירת חוסן ארגוני

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

פיקוד העורף הורה לנו לחזור לשגרה. איני יודעת מה אתכם, אני חווה בימים אלה עייפות של מתח שמשתחרר מהגוף, לאחר כשבועיים בהם עשיתי כמיטב יכולתי למנוע מטיל אירני ליפול עלי ועל הקרובים אלי.

איך המנהלים יכולים להוביל חזרה לשגרה נכונה ואנושית לאחר מלחמה?

איך מתמודדים עם מחסור בכוח אדם עקב מילואים או צורך של עובדים לתמוך במשפחה? איך מתמודדים עם לקוחות ו/או ספקים שחווים משברים?

אתחיל בציטוט של זיג זיגלר (מאמן מעורר השראה, 1926-2012)

"The main thing is to keep the main thing the main thing."

== > הדבר החשוב הוא להשאיר את הדבר החשוב הדבר החשוב.

מקווה שלכל ארגון ברור מה הדבר החשוב לחזור אליו. כיוון שאני עוסקת בייעוץ לארגונים בתהליכי שיפור אעביר מנקודה זו את הכתיבה לנושאים ארגוניים.

קצב הסתגלות

נהיה סובלניים לעצמינו, לעובדים שלנו ולמנהלים שלנו. אנו לא רובוטים. בבת אחת התעוררנו למלחמה חדשה (תוך כדי מלחמת 7.10 האינסופית), ודי בפתאומיות יצאנו ממנה.

אחד הדברים שמקלים על חזרה לשגרה, הוא שיש בארגון "הרגלים", כלומר: תבניות עבודה סדורות שמסייעות לתהליכי העבודה. לא צריך לחשוב כל רגע מה עושים. יש תהליכים סדורים.

שגרות עבודה

שגרות עבודה הן מאותו השורש של שיגרה!

הרגלי עבודה, בשפה המקצועית: תהליכי עבודה, אלה הדברים המוכרים. המרגיעים. זאת גם הסיבה שקשה לשנות הרגלים ותהליכים. ארגון שיש לו תהליכי עבודה סדורים, מקל על העובדים לחזור לשגרה.

נתחבר ל-למה ולא רק ל-איך

כדאי להזכיר לעובדים מדוע תהליכי העבודה חשובים. איך הם מקדמים את המטרות של הארגון? איך הם מסונכרנים עם הערכים של הארגון? איך הם מיישרים את הארגון? מהם הצעדים הבאים בשבוע הקרוב? שבועיים? חודש?

צעד צעד!

בכל מצב יש גם הזדמנות

למרות הסעיף הקודם שמדבר על עבודה לפי תהליכי עבודה סדורים, דווקא עכשיו הזדמנות לעודד עובדים לשאול איזו בעיה הם פותרים לארגון? הכוונה מעבר להגדרת התפקיד הפורמלית. להתמקד בתרומה, לא רק בתפקוד.

מוזמנים לקרוא מאמר קצר שמחזק את תחושת ההשפעה האישית דווקא בתקופה הזו.    
https://ok-consulting.co.il/problem-solving-during-war/

תהיו סובלניים לעובדים

גלו סבלנות ואנושיות כלפי העובדים והעמיתים. מי שיכול להיות בצד שנותן – שיעשה זאת. יש עובדים שנפגעים מהמצב. כשאתם עוזרים, אתם גם מסייעים לעצמכם להרגיש יותר טוב.

לסיכום – איך מחזירים את השגרה הארגונית הנכונה לאחר מלחמה?

חזרה לשגרה היא לא רק חזרה למה שהיה.  זוהי הזדמנות לבנות חוסן ארגוני בריא, לתמוך באנשים ולשמור על איכות חיי העבודה, גם בימים מאתגרים.

המלצותיי:

  • צעד-צעד. קבעו מטרות לטווחי זמן קצרים, והגדילו בהדרגה. לחזרה לשגרה קצב משלה.
  • שגרות תיאום. קבעו פגישות עבודה קצרות עם הצוותים (יומיות או שבועיות) כדי למקד מה חשוב.
  • תהיו סובלניים. גם לעובדים שלכם וגם למנהלים שלכם. גם מנהלים הם בני אדם.
  • היצמדו לתהליכי העבודה שלכם.

אם אין לארגון תהליכי עבודה מיטביים –

זה הזמן לבחון מה מתאים ומה לא מתאים יותר. אילו תהליכים לשנות? אלה תהליכים חסרים? דוגמה: האם יש לכם תהליכים לשמירת המשכיות עסקית? במקרה של אסון? האם יש תהליכים שעוברים בעל פה מדור לדור והגיע הזמן להגדיר אותם?

עכשיו זו לא רק חזרה לשגרה שהייתה. זו הזדמנות לבנות חוסן ארגוני טוב יותר, לשמור על איכות חיי העבודה ולצאת מחוזקים גם מהתקופה המורכבת הזו.

אני כאן עבורכם כדי ללוות אתכם בחזרה לשגרה נכונה וחיזוק החוסן הארגוני.

מוזמנים לדבר איתי בכל שאלה או צורך: אורנה קמין, 0537739018 , orna@ok-consulting.co.il

מזמינה אותך להצטרף לקבוצת WhatsApp שקטה שבה אני משתפת אחת לשבוע מאמר קצר או טיפ בנושא איכות ומצוינות בארגונים.
קישור להצטרפות – כאן

 

בשורות טובות!