אנחנו מתעוררים לבקרים מורכבים: חדשות קשות, דאגה לבני משפחה וחוסר ודאות אישי. למרות זאת, רבים מאיתנו ממשיכים לעבוד, מהבית או מהמשרד ולעשות כמיטב יכולתם.
בימים כתיקונם (אם בכלל יש ימים כאלה ..) לעובדים ולמנהלים יש הגדרת תפקיד ברורה. אבל בעתות חירום הדבר לא מספיק. עובדים רבים נעדרים עקב גיוס למילואים, טיפול בילדים או תמיכה בבני משפחה. המציאות לא מאפשרת לפעול כמו תמיד ולכן, נדרשת חשיבה אחרת.
מי שרוצה להשפיע, גם בתקופה קשה, מוזמן לשנות את נקודת המבט שלו. במקום לשאול כמה שעות עבדתי, לשאול איזה ערך הבאתי.
דווקא עכשיו נשאל: איזו בעיה אני פותר.ת לארגון שלי?"
השאלה הזו מרחיבה את הגדרת התפקיד הרגילה. היא נותנת מקום לחשיבה רחבה יותר ומשמעותית יותר. היא לא רק מגדילה את הערך של העובד, אלא גם מחזקת את הארגון.
השאלה לא חייבת להתמקד רק בעובד עצמו. אפשר להרחיב: איזו בעיה אפשר לסייע לעובד אחר לפתור?
שלוש שאלות שכדאי לשאול את עצמנו:
מי שיחשוב בצורה זו, לא רק יגביר את ערכו האישי בארגון, אלא גם ירגיש חיוני ומשפיע בתקופה בה כולנו צמאים לעזרה. פותרי בעיות מגדילים את הסיכוי שייחשבו חיוניים ויהיו הראשונים להרחבת תפקיד וקידום.
לא הכול בשליטתנו אבל תמיד יש לנו בחירה: לתרום, להשפיע, לפתור, ליזום.
איזו בעיה אתם פותרים? אילו הזדמנויות לחשיבה מחוץ לקופסה אתם מזהים?
אשמח לשמוע מיכם אישית,
אורנה קמין, orna@ok-consulting.co.il , 0537739018
מזמינה אותך להצטרף לקבוצת WhatsApp שקטה שבה אני משתפת אחת לשבוע מאמר קצר או טיפ בנושא איכות ומצוינות בארגונים. קישור להצטרפות – כאן |
בשורות טובות