מה תעשו כשתקרה אחת מהסיטואציות הבאות:
💥 קיבלתם טלפון בהול מהמנכ"ל: "אנחנו לא עומדים בתנאים למכרז! תמצאו פתרון – עכשיו!"
💥 התעוררתם בבוקר לידיעה שהנתונים של הלקוחות שלכם דלפו – וכולם יודעים על זה.
💥 אחד מהלקוחות שלכם הודיע שיבוא לבדוק את ההטמעה התהליכית שלכם בסדרת נושאים שחשובים ללקוח, ואין לכם תשובות.
מי אחראי לטפל בנשואים אלה? מי אחראי על ניהול האיכות בחברה שלכם? מי אחראי על ניהול אבטחת מידע וסייבר בארגון שלכם? מי אחראי על אבטחת הפרטיות בחברה שלכם?
המשותף לכל הסיטואציות האלו? אם אין לכם שם לשלוף במהירות – אתם בצרות. השאלה היא רק מתי הבעיה תתפוצץ לכם בפנים.
את.ה מנהל.ת איכות? סמנכ"ל IT? מנהל.ת אבטחת מידע? או אולי מנכ"ל של חברה שמבינ.ה שהחברה חייבת סדר ואחריות בניהול איכות / רגולציה / אבטחת מידע וסייבר / אבטחת הפרטיות?
יופי. בואו נענה על שאלה אחת פשוטה:
מי אצלכם בארגון באמת אחראי על נושא זה?
אני מתכוונת אחראי באמת. מישהו שלא רק מטפל בנושא כשיש זמן, אלא אחד שישן בלילה ויודע שהכול מכוסה, שאין חורים בתהליכי העבודה, שלא תופתעו במבדקים חיצוניים או מבדקי לקוח שיתפסו אתכם לא מוכנים, ושלא תקבלו פתאום טלפון באמצע הלילה על פרצת סייבר ששיתקה לך את המערכת.
אם אין לכם שם מוכן לשלוף – אתם בבעיה.
יש לכם מספיק כאבי ראש וטרדות: ספקים, עובדים, לקוחות, כסף, יעדים. אבל העניין הוא כזה: ברגע שהאיכות או אבטחת המידע יוצאים משליטה – הדבר יכול להפוך לבעיה הגדולה ביותר שלכם.
💥 בקרת איכות לא מספיק הדוקה? פספסתם דרישות של תקנים (גם אם עברתם בהצלחה מבדקי ISO)?
אתם מועדים לפניות מלקוחות לא מרוצים.
💥 ניהול אבטחת מידע מחורר?
יום אחד אתם מקבלים טלפון מעיתונאי: של אחד העיתונים הכלכליים:
'שלום, אנחנו מפרסמים כתבה מחר בבוקר – אתם רוצים להגיב על הדליפה שהייתה אצלכם?'
הלב נופל. הלקוחות שלכם יקראו את זה. השוק יידע. המתחרים ינצלו את זה.
מה תגידו? 'אנחנו בודקים את זה'?"
💥 לא עומדים בדרישות רגולטוריות?
אם אתם חושבים שתקנים ורגולציות של איכות, אבטחת מידע וסייבר, אבטחת הפרטיות הם "לא סיפור כזה גדול" – לפתע פתאום אחד הנושאים הופך לרלוונטי, עד כדי צורך ביועץ המשפטי.
הסיכונים שתוארו לעיל יכולים הימנע באמצעות מיקור חוץ.
יד על הלב – אלה בדיוק המחשבות שמשאירות אתכם באותו מקום.
ככה חושבות חברות שנמצאות רגע לפני משבר.
החכמים כבר עשו את זה – הם לא שואלים 'כמה זה עולה', הם שואלים 'כמה זה חוסך לי'.
מנהלים חכמים לא מחכים, הם פועלים מראש.
💡 מה יותר יקר – לשלם למומחה שיארגן לכם את תהליכי העבודה שלכם בנחת, או לחכות שמישהו מהארגון יתפנה לכך? נדיר שמישהו פנוי למשימות אלה. בדרך כלל מוצאים זמן לנושאים אלה רק כאשר נוצר לחץ דחוף מלקוחות לוחצים, או לקוחות עתידיים שדורשים עמידה בתנאי סף של איכות ומצוינות.
💡 מה עדיף – לנסות להעביר את ניהול האיכות / אבטחת מידע / וכדומה למישהו בארגון שיעסוק בנושא "נוסף על תפקידו", או לתת את זה למישהו שזה הדבר היחיד שהוא עושה – והוא הכי טוב בזה?
💡 ומה באמת מסובך יותר – לעבוד עם יועץ או מנהל במיקור חוץ בתחום התמחות הספציפית או להיות חשוף למשבר שתתקשו לצאת ממנו?
מיקור חוץ הוא לא הימור. להפך – הוא הביטוח הכי זול שיש לכם. אתם חוסכים כוח אדם, מפחיתים טעויות, חוסכים זמן. תוך זמן קצר אתם יכולים להיות עם מערכת לניהול איכות / אבטחת מידע / וכדומה מסודרת, בלי דאגות מיותרות תוך הסתמכות על מומחה שעובד בשבילכם.
מנהלים מצליחים לא מחכים שהבעיות תגענה – הם מנהלים את הסיכונים ועושים פעולות למניעה או הפחתה של הסיכון. בדיוק בגלל זה הם בוחרים במיקור חוץ. לא מדובר על בזבוז. זאת ההשקעה שהכי מהר מחזירה את עצמה.
מוזמנים לסגור את הנושא אחת ולתמיד.
אם קראתם עד לפה – סימן שיש תחום אחד לפחות שמדאיג אתכם.
עשיתם את הצעד הראשון – אתם מכירים בכך שאתם צריכים פתרון אמיתי.
שתי אפשרויות בפניכם:
אל תחכו להפתעות לא נעימות. שלחו לי עכשיו הודעה עם המילה "מיקור חוץ" ואחזור אליכם בהקדם עם פתרון שמתאים לחברה שלכם.
אורנה קמין, מנכ"ל חברת OK יועצים לניהול, 0537739018, orna@ok-consulting.co.il