ניוזלטר מס 24 בנושא ניהול מתודולוגי בחברות הזנק

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

נושא ניוזלטר זה הינו – ניהול מתודולוגי בחברות הזנק (Start-up). התנהגות "סטארטפיסטית" מוכרת היא ריצה קדימה שמתמקדת בפיתוח מוצר חדשני כדי לצאת לשוק הכי מהר שאפשר. מעגלים פינות, חותכים תהליכים סדורים, כדי להראות לעולם את המוצר החדשני, להיות מספיק משמעותיים כדי שלקוחות יתעניינו במוצר החדש ואף יביעו כוונות הצטיידות. רק אחרי שיש התעניינות חברות אלה מתחילות לחשוב על הטמעת תהליכים יעילים ושיטתיים, ברוב המקרים – כתוצאה מדרישה של לקוחות, או לקוחות פוטנציאלים. שלב ההבנה בצורך בעבודה שיטתית מגיע יחד עם ההכרה שלא מספיק שיש חזון ורעיון לכבוש את העולם. בלי תשתית תהליכית קשה מאד לעבור את משוכת הביצוע. דהיינו – למכור מוצרים איכותיים, קלים לתחזוקה ולשינוי ושיהוו בסיס לקו מוצרים עתידי של החברה. משום מה, נהוג לחשוב שכך עובדים בחברת Start-up; חשוב לי לציין שההתנהגות "סטארטפיסטית" קיימת גם בחברות מבוססות משיקולים שונים.

המאמר הראשון, ניהול מתודולוגי בחברת הזנק – וגר זאב עם כבש ? דן בהבדלים בין חברות מבוססות וחברות Start-up, ומציע פטנט סודי לגישור על הפער. הסוד יתגלה לקוראי המאמר שיתמידו לקרוא עד סופו. אשמח לשמוע מכל מי שגילה את הסוד את דעתו בעניין זה במייל חוזר אלי

עתה, נניח שעבדנו בחברה באופן "סטארטפיסטי" ובשעה טובה הלקוחות שלנו מתעניינים במוצר או בחברה. הלקוחות מבקשים מאיתנו לראות את מסמכי המתודולוגיה ואת תוצרי התהליך. מה עושים? איך מייצרים יש מאיין?…. יש פיתרון. מה עושים? מפתחים הפוך / מהנדסים לאחור. בשפה המקצועית קוראים לזה: הנדסה הפוכה / Reverse-engineering . מוזמנים לקרוא מאמר בנושא –
Reverse-engineering – עובדים הפוך! קודם מפתחים מוצר ורק אחר כך משקיעים בהגדרה מסודרת שלו! תקין? לא תקין? מה דעתכם על הרעיון? אני מביעה את רעיונותיי במאמרים. אשמח אם תשתפו אותי אם אתם חושבים כמוני.

לסיום, מאמר בונוס – איך נדע אם פרויקטים מצליחים או מוצלחים? מוזמנים לקרוא.

קריאה מהנה ומועילה,

שלכם,

אורנה קמין