ניוזלטר מס 2 בנושא ניהול איכות

טובים יש הרבה, מצויינים יש מעט - איפה תרצו להיות ?

מה הקשר בין איכות למצוינות?

ארגונים מודדים את הפרויקטים או את יוזמות השיפור בהתאם ליעדים והמטרות שנקבעו לפרויקטים בטרם יצאו לדרך. כאשר מושגת עמידה של ביצוע מול התכנון לאורך זמן, ולרוחב הארגון, שביעות הרצון הארגונית גדולה, והארגון מחשיב את עצמו כארגון מצטיין. האומנם? לא בהכרח!

כדי לבלוט בתחרות, לא מספיק להיות טוב.  ארגונים מצטיינים, מנחילים תרבות ארגונית שמשפרת באופן תמידי את שיטות העבודה והאופן שבו החברה מספקת ללקוחות את המוצרים והשירותים שלה.

ישנם ארגונים אשר נמצאים בתחילת דרכם בנושא הטמעת תהליכים יעילים ושיטתיים. הסיבות מגוונות: ארגון קטן, ארגון חדש, או ארגון שבתעשייה שלו הלקוחות לא דורשים ממנו תעודות ואישורים על האופן בו הוא מתנהל. לארגונים אלה מוקדש המאמר הראשון בנושא תקן ISO 9001 שהוא התקן הכי בסיסי לנושא ניהול איכות. המאמר מסביר בקצרה את מהות המודל והיתרונות הגלומים ביישומו. יתרונות אלה מובטחים גם למי שיעבוד בשיטתיות לפי מודלים אחרים מתחום ניהול האיכות, בין אם הלקוחות דורשים זאת ממנו ובין אם לאו.

המאמר השני, מנהל הפרויקט בישל דייסה, מוקדש לאותם מנהלי הפרויקטים התופסים את הצלחת הפרויקט כעמידה ב"שילוש הקדוש" בלבד: לו"ז, תקציב ותכולה. נושא ניהול האיכות והתהליכים נתפס כשייך למישהו עם מקצוע אחר: מנהל איכות או מנהל ארגון ושיטות. מאמר זה מזכיר לכל עמיתי מנהלי הפרויקטים שניהול האיכות בפרויקט, כלול באחריות מנהל הפרויקט.

המאמר השלישי, החתיכה החסרה בין איכות למצוינות, מציג את מתודולוגית השיפור המתמיד: Plan-Do-Check-Act (PDCA) כשיטה המעודדת הפעלה סדורה של יוזמות שיפור. תהליכי המדידה והבקרה של ביצועי הפרויקטים למול התוכנית, מציפים כל הזמן הזדמנויות לשיפור תהליכים. תוכנית שיפור מבוססת מתודולוגית  PDCA מטמיעה את השיפור בתהליכי העבודה, ובכך מבטיחה שהלקחים הנלמדים והניסיון הנצבר יוטמעו גם בפרויקטים עתידיים.

לסיום, שני ראיונות. הראשון עם מר רוני אטון, סמנכ"ל מו"פ בחברתExpand Networks  והשני עם מר טוביה סגל, מנהל האיכות ברד תקשורת נתונים. שניהם משתפים מניסיונם העשיר. רב המשותף לשני הראיונות, שהתקיימו בנפרד: ניהול האיכות הוא חלק מניהול הפיתוח; מנהל האיכות אמור להוביל בתחומו, ולתרום בצורה מעשית ופרו-אקטיבית.

ולקראת 2012 הבאה עלינו לטובה, אסיים באיחולי הצלחה, ושתהיה זו שנה מצוינת. בידנו הדבר.

שלכם,
אורנה קמין
להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>