אימון לניהול איכות

עובדים הפוך! הדרך החדשה לשיפור האיכות בארגונים

להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>

    איך תתנו למנהל האיכות שלכם כלים לתמוך ולחזק אתכם
    בזמן קצר ובהשקעה קטנה

    ניהול איכות בארגונים מתנהל לעיתים קרובות במסלול מקובל, שנראה לנו הגיוני,  כי כולם הולכים או הלכו בו לפנינו. אנחנו לא עוצרים לרגע לחשוב שאולי המסלול שאנו הולכים בו אינו מדויק.

    תחשבו רגע על המסלול מתחילת השנה ועד סופה:  מכינים תוכנית יעדים לכלל החברה => ממנה גוזרים תוכניות למחלקות וצוותים. מטילים את האחריות כמובן על מנהלי המחלקות והצוותים. פונים למנהל האיכות של הארגון, או מישהו שממלא תפקיד זה "נוסף על תפקידו", ומצפים שמנהל האיכות יתמוך בתכניות הארגון תוך שימוש בשיטות ומתודולוגיות מעולם האיכות.

    למרות התכנון שעשינו  ולמרות שמיסדנו שיטות ניהול ותחקור, קורים אירועים בלתי צפויים. אין לנו זמן לעצור ולבדוק מה קורה ומדוע זה קורה,

    הדחוף דוחה את החשוב. יש המון עבודה. העומס הולך וגובר ואנו זונחים את הכוונות הטובות, מודיעים למנהל האיכות שעכשיו זה לא הזמן לשנות ולשפר כי הבית בוער.

    בסוף השנה, אנו מוצאים את עצמנו עם חלק מהמטרות שלא מומשו: הוצאנו יותר מהתקציב שהוקצה לנו, התוצרים שפיתחנו לא עומדים במטרות האיכות, או אינם מוכנים בזמן. הפער בלתי נסבל מבחינה כספית ו/או תדמיתית.

    אנו מציעים לכם לעבוד הפוך !

    • אנחנו לא מחכים לאי עמידה בתוכניות כדי לתקן את תהליכי העבודה שלנו כי מחיר הטעויות הוא גבוה!
    • אנחנו לא מחכים לסוף השנה כדי להתחיל תהליכי שיפור, כי זמן התיקון הוא ארוך!
    • במקום לתקן את מה שלא עובד בסוף השנה, אנו עושים זאת בהתחלת השנה מוקדם ככל האפשר!
    • במקום להגיע לסוף השנה עם הלשון בחוץ ולעשות פוסט מורטם כדי להבין איפה טעינו, אנו עושים בתחילת השנה תכנית לאיכות, כאשר אנו בשיא כוחותינו. אנו משפרים את תהליכי העבודה, עוד בטרם נצא לדרך ונישטף במשימות הרבות.

    איך לעזאזל עושים את כל זה…?

    הפתרון למצב הזה מתחיל מלחשוב הפוך. להפסיק לחשוב שכדי להשתפר אנחנו חייבים לתקן את הטעויות אחרי שהן קורות.
    אפשר לתכנן את  שיפור תהליכי העבודה, בתחילת הדרך, בטרם ניפול באותם בורות, ונמשיך לעשות את אותן הטעויות.
    נכון יותר לתקן את תהליכי העבודה בתחילת הדרך ולא בסופה. כך נתקדם מהר ובאופן איכותי, כשיש לנו כלי עבודה מושחזים יותר ומתאימים למציאות העכשווית.

    • החדשות הטובות – היכולת הזאת היא יכולת נרכשת, וניתנת ללימוד.
    • החדשות הטובות יותר – אנו יכולים לאמן אתכם בדיוק איך לעשות את זה.
    • החדשות הטובות הרבה יותר – השיטה שלנו לעשות את זה היא ממוקדת ובהשקעה סבירה של משאבים.

    בסדר, מספיק עם הסיפורים, הנה כל הפרטים

    אנו נפגשים עם מנהל האיכות שלכם או מי שמונה לתפקיד נוסף על תפקידו. קוראים מסמכי עבודה ולומדים את תהליכי העבודה שלכם. אנו משווים את המצב המצוי למצב הרצוי ומכינים תכנית איכות שנתית המתווה דרך פעולה לשיפור המתעדפת את פעולות השיפור תוך התחשבות ביעדי החברה, ובמאמץ הנדרש לכל פעולת שיפור.

    תכנית האיכות השנתית ..

    • מגדירה תהליכי עבודה מיטביים, שמובילים אתכם ביעילות למטרות שלכם.
    • מפרטת את האחריות והסמכות של כל בעלי התפקידים וכן המחלקות השונות, כדי להגביר את זרימת המידע בפרויקטים ושיתוף פעולה בין הצוותים העובדים יחדיו על הפרויקט
    • ממסדת תהליכי תקשורת המאפשרים למנהלים נראות לגבי התקדמות הפרויקטים, כך שיוכלו להתערב במקרה הצורך ברגע הנכון

    תכנית אימון שנתית ..

    • תומכת במנהל האיכות במהלך השנה. תכנית אימון שנתית כוללת מפגשים של מנהל האיכות עם מאמן לאיכות מטעמינו למספר פגישות במהלך השנה.
    • במהלך פגישות אלה אנו מחזקים את השרירים והכישורים של מנהל האיכות ומאפשרים לו לעבוד מהר, במקום להמציא את הגלגל. במידת הצורך, אנו בונים איתו את התהליכים והכלים החסרים שהופכים להיות שיטת העבודה בארגון.
    • שומרת את המנוע של מנהל האיכות כך שימשיך לעבוד בשיא הטורבו, גם אם נראה זמנית שהתכניות שנקבעו בתחילת השנה אינן במיקוד עכשיו; מנהל איכות באנרגיה גבוהה יניע את הארגון בעוצמה.

    בסוף השנה, עורכים מבדק פנימי למול תכנית האיכות השנתית, ומראים את ההתקדמות שנעשתה. המצב המשופר בסוף השנה, הופך להיות המצב המצוי של השנה העוקבת, ותהליך האימון נכנס לסיבוב חדש כדי להשיג יעדים גבוהים יותר ולהתמודד עם האתגרים של השנה החדשה.

    שימו לב ! כל רגע הוא רגע מתאים להתחלת מעגל האימון לאיכות.
    שנה יכולה להתחיל בתאריך 1.1, בראש השנה לאילנות, או בכל רגע אחר. לא נחכה לתחילת השנה האזרחית הבאה. כל רגע שעובר כשאנו עובדים בשיטות לא מיטביות הוא רגע אבוד.

    לאילו ארגונים מתאים אימון לאיכות?

    התהליך מתאים לארגונים אשר:

    יש להם מנהל איכות אך הוא מנהל איכות "נוסף על תפקידו" הרגיל; אותו מנהל נקרע בין תפקידו המוצהר לבין תפקידו הנוסף. עזרה מבחוץ תעזור לו לסגור את הפער.

    יש להם תהליכי עבודה ושיטות מוגדרים, אך למרות זאת יש סטיות בביצועים למול היעדים השונים. "אורח לרגע שרואה כל פגע" עוזר לחדד את הדרך להשגת המטרות.

    יש להם מנהל איכות העושה כמיטב יכולתו; מאמן לאיכות שומר עליו שישמור על מומנטום לאורך כל השנה.

    יש להם עובדים מצוינים, אך הם סחוטים ומתוסכלים מהעבודה הקשה והתוצאות שאינן משביעות רצון.

    ההשקעה שלכם בתהליך

    1. יום בתחילת התהליך כדי להכין תכנית איכות שנתית;
    2. מספר פגישות במהלך השנה כדי לשמור על קצב אימון לאיכות שמבטיח התמדה לאורך כל הדרך.
    3. יום לאחר תקופה (מכסימום שנה) כדי לבדוק את התוצאות למול התכנית שנקבעה.

    לזה אתם קוראים השקעה סבירה…?

    אפשר להתווכח אם מדובר בהשקעה גדולה או קטנה. אנו חושבים שההשקעה בהחלט סבירה.

    אנו מציעים שתחשבו על שאלה אחרת – כמה עולה לכם לא לבצע את התהליך ולרכוש את הידע הזה?

    מי אנחנו ולמה שתקשיבו לנו ?

    חברת  OK יועצים לניהול הוקמה בשנת 2009. מאז היה לנו הכבוד לעבוד עם למעלה מ-570 לקוחות. לפחות שליש מהם – לקוחות קבועים / חוזרים שיש לנו עימם מערכת יחסים מתמשכת. אנו מתמחים בייעוץ יעיל וענייני וברוב המקרים גם קצר בלו"ז. יש לנו צוות יועצים מולטי-דיסציפלינארי עם ניסיון מצטבר של למעלה מ-300 שנה, בתחומים הקשורים לניהול, פיתוח, איכות, מצויינות, חדשנות, אבטחת מידע וסייבר ועוד.

    אנו בונים יחד עם לקוחותינו תהליכי עבודה בהירים ופשוטים שמדריכים צעד אחר צעד ובסדר הנכון כיצד לבצע את העבודה בצורה שיטתית המסייעת לעמוד המטרות שנקבעו.

    כדי לשמוע מאיתנו עוד פרטים, התקשרו לטלפון האישי שלי (אורנה)   0537739018

    או מלאו את השדות הבאים ולחצו על כפתור הפעולה שלהלן: