ניהול איכות בארגונים מתנהל לעיתים קרובות במסלול מקובל, שנראה לנו הגיוני, כי כולם הולכים או הלכו בו לפנינו. אנחנו לא עוצרים לרגע לחשוב שאולי המסלול שאנו הולכים בו אינו מדויק.
תחשבו רגע על המסלול מתחילת השנה ועד סופה: מכינים תוכנית יעדים לכלל החברה => ממנה גוזרים תוכניות למחלקות וצוותים. מטילים את האחריות כמובן על מנהלי המחלקות והצוותים. פונים למנהל האיכות של הארגון, או מישהו שממלא תפקיד זה "נוסף על תפקידו", ומצפים שמנהל האיכות יתמוך בתכניות הארגון תוך שימוש בשיטות ומתודולוגיות מעולם האיכות.
למרות התכנון שעשינו ולמרות שמיסדנו שיטות ניהול ותחקור, קורים אירועים בלתי צפויים. אין לנו זמן לעצור ולבדוק מה קורה ומדוע זה קורה,
הדחוף דוחה את החשוב. יש המון עבודה. העומס הולך וגובר ואנו זונחים את הכוונות הטובות, מודיעים למנהל האיכות שעכשיו זה לא הזמן לשנות ולשפר כי הבית בוער.
בסוף השנה, אנו מוצאים את עצמנו עם חלק מהמטרות שלא מומשו: הוצאנו יותר מהתקציב שהוקצה לנו, התוצרים שפיתחנו לא עומדים במטרות האיכות, או אינם מוכנים בזמן. הפער בלתי נסבל מבחינה כספית ו/או תדמיתית.
הפתרון למצב הזה מתחיל מלחשוב הפוך. להפסיק לחשוב שכדי להשתפר אנחנו חייבים לתקן את הטעויות אחרי שהן קורות.
אפשר לתכנן את שיפור תהליכי העבודה, בתחילת הדרך, בטרם ניפול באותם בורות, ונמשיך לעשות את אותן הטעויות.
נכון יותר לתקן את תהליכי העבודה בתחילת הדרך ולא בסופה. כך נתקדם מהר ובאופן איכותי, כשיש לנו כלי עבודה מושחזים יותר ומתאימים למציאות העכשווית.
אנו נפגשים עם מנהל האיכות שלכם או מי שמונה לתפקיד נוסף על תפקידו. קוראים מסמכי עבודה ולומדים את תהליכי העבודה שלכם. אנו משווים את המצב המצוי למצב הרצוי ומכינים תכנית איכות שנתית המתווה דרך פעולה לשיפור המתעדפת את פעולות השיפור תוך התחשבות ביעדי החברה, ובמאמץ הנדרש לכל פעולת שיפור.
בסוף השנה, עורכים מבדק פנימי למול תכנית האיכות השנתית, ומראים את ההתקדמות שנעשתה. המצב המשופר בסוף השנה, הופך להיות המצב המצוי של השנה העוקבת, ותהליך האימון נכנס לסיבוב חדש כדי להשיג יעדים גבוהים יותר ולהתמודד עם האתגרים של השנה החדשה.
שימו לב ! כל רגע הוא רגע מתאים להתחלת מעגל האימון לאיכות. שנה יכולה להתחיל בתאריך 1.1, בראש השנה לאילנות, או בכל רגע אחר. לא נחכה לתחילת השנה האזרחית הבאה. כל רגע שעובר כשאנו עובדים בשיטות לא מיטביות הוא רגע אבוד. |
התהליך מתאים לארגונים אשר:
יש להם מנהל איכות אך הוא מנהל איכות "נוסף על תפקידו" הרגיל; אותו מנהל נקרע בין תפקידו המוצהר לבין תפקידו הנוסף. עזרה מבחוץ תעזור לו לסגור את הפער.
יש להם תהליכי עבודה ושיטות מוגדרים, אך למרות זאת יש סטיות בביצועים למול היעדים השונים. "אורח לרגע שרואה כל פגע" עוזר לחדד את הדרך להשגת המטרות.
יש להם מנהל איכות העושה כמיטב יכולתו; מאמן לאיכות שומר עליו שישמור על מומנטום לאורך כל השנה.
יש להם עובדים מצוינים, אך הם סחוטים ומתוסכלים מהעבודה הקשה והתוצאות שאינן משביעות רצון.
אפשר להתווכח אם מדובר בהשקעה גדולה או קטנה. אנו חושבים שההשקעה בהחלט סבירה.
אנו מציעים שתחשבו על שאלה אחרת – כמה עולה לכם לא לבצע את התהליך ולרכוש את הידע הזה?
חברת OK יועצים לניהול הוקמה בשנת 2009. מאז היה לנו הכבוד לעבוד עם למעלה מ-570 לקוחות. לפחות שליש מהם – לקוחות קבועים / חוזרים שיש לנו עימם מערכת יחסים מתמשכת. אנו מתמחים בייעוץ יעיל וענייני וברוב המקרים גם קצר בלו"ז. יש לנו צוות יועצים מולטי-דיסציפלינארי עם ניסיון מצטבר של למעלה מ-300 שנה, בתחומים הקשורים לניהול, פיתוח, איכות, מצויינות, חדשנות, אבטחת מידע וסייבר ועוד.
אנו בונים יחד עם לקוחותינו תהליכי עבודה בהירים ופשוטים שמדריכים צעד אחר צעד ובסדר הנכון כיצד לבצע את העבודה בצורה שיטתית המסייעת לעמוד המטרות שנקבעו.