ניוזלטר 56 – תנו לנו לשאת את המשא הכבד עבורכם. יש לנו משאבים פנויים וקל לנו לשאת את המשא

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

האיור שבראש הניוזלטר מראה מטפס הרים, דמות כמו בת הים הקטנה רק שהחצי שלו הוא של חמור שנושא משא כבד על גבו. המטרה והדרך ידועים להולך בה, הוא יגיע לסוף הדרך באמצעים הרגילים, במאמץ גדול יחסית לאדם אחר שעושה את אותו המסלול אך נעזר בגורם נוסף שצועד עימו ומסייע לו בדרך.

בניגוד לדימוי, החמור הוא חיה אינטליגנטית שלא מקבלת את הכבוד המגיע לה. בכל מקרה, למי שרק חשב להיעלב מהאיור אגיד שכוונתי היא שהחמור הוא אנחנו היועצים. אנו מחשיבים את עצמינו לאינטליגנטים וקוראים לכם להיעזר בנו כדי לבצע את המטלות שלכם.

חברות נעזרות במיקור חוץ כדי להעשיר את יכולותיהם באמצעות  גישה לידע ומשאבים של מומחים חיצוניים. גישה לידע, כוונה בעיקר לנושאים שדורשים התמחות וניסיון מאד ספציפיים שלארגון אין את ההתמחות הזו, או שאין אנשים שפנויים לביצוע המשימה הספציפית, אפילו זמנית.

עיתות משבר כגון מגפה עולמית או מלחמה העצימו את כמות העבודה מרחוק. היכולת הטכנולוגית הייתה קיימת שנים אך נושא עבודה מרחוק לא היה כה פופולארי כמו עכשיו. עבודה מרחוק מאפשרת גישה למומחים חיצוניים לתרום מהידע והניסיון שלהם ללא קשר למיקומם.

אתם מתרגלים או מתרגלים?

פגישותיי עם מנהלים בארגונים מראה לי שארגונים מתרגלים לעבוד בצורה מסוימת וחושבים שככה זה בחיים. מתרגלים למציאות מסוימת במקום לתרגל מציאות אחרת. ההחלטות שאותם ארגונים מקבלים הן על סמך עברן ולא  בהתאם לחזון העתידי המיטיב של הארגון שלהם.
לרוב הם לא מכירים מציאות אחרת ולכן מתקשים להיעזר במומחים שיביאו אותם לאותה מציאות אחרת.

מיקור חוץ במודל BOT

התנגדות למיקור חוץ נובעת מהרצון לבנות יכולות פנימיות ולא להיות תלויים בגורמי חוץ.
גישה זו מובנת ולגיטימית בהחלט.

מציעה לחשוב על מיקור חוץ בשיטה דומה לשיטת BOT – Build-Operate-Transfer. הדמיון ל-BOT הוא בכך שלאחר שהארגון רוכש במיקור חוץ ידע, תהליכי עבודה חדשים ושיטות חדשות, מטמיע אותם יחד עם אנשי הארגון, הארגון יכול להמשיך באופן עצמאי ולעבוד עם יכולות פנימיות אך משודרגות.
השדרוג מגיע בעיקר משימוש ביועץ או מנהל במיקור חוץ שחשוף לידע שרוב האנשים בארגון אינם חשופים אליו, כיוון שאותם אנשים טובים מקדישים את כל זמנם ומרצם לביצוע המשימות השוטפות שלהם.

טרנספורמציה במקום אינפורמציה

אני מקבלת באופן תדיר בקשות להדרכות בנושאים הקשורים לתחומי העיסוק של חברת OK יועצים לניהול. אני מסרבת לבקשות האלה, כיוון שאני לא מאמינה באיסוף ידע לשם ידע. אנו בהחלט מדריכים ארגונים בנושאים הקשורים לעבודה שלנו עימם, כחלק מתהליך ההטמעה.
הרי מה יועיל לארגון אם יקבל הדרכה בנושא מסויים אם אין לו בארגון תשתית ושת"פ לבצע את מה שלמד?

שלא תבינו אותי לא נכון, אני בהחלט בעד רכישת ידע וקבלת הדרכות. אני עצמי עושה זאת כל הזמן. הנקודה שרציתי להבהיר היא שאיסוף ידע ללא הטמעה שלו תורם מעט מאד וברגע האמת לא יהיה נגיש.

תנועה היא לא בהכרח התקדמות

ידע ושיטות עבודה לא מיטביים גורמים לעבודה חוזרת. יש אווירת עבודה, אך האם יש גם התקדמות למטרה בקצב הרצוי ובאיכות טובה?
עובדים בהישרדות כדי לתת מענה לצרכים המיידיים; האם עוצרים רגע לנשום ולוודא שצורת העבודה הנוכחית מיטבה עימנו?

קצב ההתקדמות תלוי בגורמים רבים. אחד מהם הוא שיטות העבודה ואיכות התהליכים. בלתי אפשרי בו זמנית גם לרוץ לעבר המטרה וגם לשנות תהליכי עבודה תוך כדי תנועה. מיקור חוץ מוסיף וקטור לכיוון המטרה באמצעות עבודה במקביל על תהליכי העבודה ו/או הוספת משאבים זמנית או קבועה.

סיכום והזמנה

שנת 2024 מעבר לפינה.

אנו בחברת OK יועצים מכריזים בזאת על שנת 2024 כשנת מיקור חוץ.

מזמינה ארגונים לפנות אלינו ולבחון כיצד אנו יכולים לעזור.
אנו חברת ייעוץ ומיקור חוץ מולטי-דיסציפלינארית ויש לנו יכולות לתרום במגוון תחומים גדול.

בנוסף, מזמינה יועצים לפנות אלינו כדי להשתלב בצוות היועצים המולטי-דיסציפלינארי שלנו.

שמה כאן את הטלפון והמייל האישיים. בואו!

אורנה קמין, 0537739018, orna@ok-consulting.co.il

בשורות טבות

שלכם,
אורנה קמין
OK יועצים לניהול

מזמינה אותך להצטרף לקבוצת WhatsApp שקטה שבה אני משתפת אחת לשבוע מאמר קצר או טיפ בנושא איכות ומצויינות בארגונים. קישור להצטרפות – כאן