מודל CMMI לפיתוח, ניהול פרויקטים, הנדסת מערכת ושירות

מודל (Capability Maturity Model Integration (CMMI הוא תקן בינלאומי למדידה של רמת היכולות הארגוניות בפיתוח ו/או במתן שירות בהשוואה לארגונים המובילים בעולם. המודל מדריך ארגונים כיצד לשדרג את תהליכיו ובעל הצלחות מתועדות.

המודל מאפשר למדוד את התקדמות הארגון בישום התהליכים ע"י פירוק היעדים המופשטים (לדוגמה: פיתוח, ניהול שירות), לתחומי תהליך נשלטים (לדוגמה: ניהול סיכונים, טיפול בתקלות) ומתווה דרך לעלייה מרמת יכולת נוכחית לרמת יכולת גבוהה יותר.

מודל CMMI הוא אסטרטגיה לשיפור ביצועים על ידי מיסוד תהליכים יעילים ואפקטיביים

שירותינו כוללים שדרוג תהליכי הארגון על פי המודל והכנה למבדקים, אנו תופרים את תוכנית השיפור לפי צרכי הארגון.

הנושאים איתם מתמודד מודל ה-CMMI:

ניהול פרויקטים

 

רמהנושא
2ניהול דרישות                                           Requirements Management
2תכנון פרויקטים                                                           Project Planning
2בקרת פרויקטים                                   Project Monitoring and Control
2ניהול הסכמי ספקים                          Supplier Agreement Management
3ניהול משולב (של פרויקט)                    Integrated Project Management
3ניהול סיכונים                                                          Risk Management 
4ניהול פרויקטים כמותי                        Quantitative Project Management

 

פיתוח/הנדסה (R&D)

רמהנושא
3
פיתוח דרישות                                               Requirements Development
3
מתן פיתרונות טכניים                                                      Technical Solution
3
אינטגרציה                                                                  Product Integration
3
אימות                                                                                      Validation
3
תיקוף                                                                                    Verification

תמיכה

רמהנושא
2ניהול תצורה                                                 Configuration Management
2מדידות וניתוחן                                              Measurement and Analysis
2אבטחת איכות תהליכים ומוצרים    Process and Product Quality Assurance
3תהליכי קבלת החלטות                           Decision Analysis and Resolution
5ניתוח הסיבות לתקלות ופתרונן                   Causal Analysis and Resolution 

ניהול תהליכים

רמהנושא
3מיקוד הארגון בתהליך                                  Organizational Process Focus
3הגדרה וניהול התהליך הארגוני                    Organization Process Definition
3הדרכות והכשרות בארגון                                        Organizational Training
4ניהול מדיד של ביצועי הארגון              Organizational Process Performance
5ניהול ביצועי הארגון                    Organizational Performace Management

שירות

  • ניהול אסטרטגית שירות – Strategic Service Management
  • פיתוח מערכת השירות –  Service System Development
  • הטמעה או שדרוג מערכת השירות – Service System Transition
  • אספקת שירות –  Service Delivery
  • ניהול קיבולת וזמינות –    Capacity and Availability Management
  • רציפות השירות –  Service Continuity
  • טיפול בתקלות ומניעתן –  Incident Resolution and Prevention