ניוזלטר מס 19 בנושא מיקור חוץ

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

האם להתמקד בתחומי הליבה או במה שלי בא?

העולם החדש הולך לכיוון מיקור חוץ. פעילויות שאינן בליבת הארגון – מוצאות החוצה לארגונים או יועצים שהמומחיות וליבת הפעילות שלהם הן בדיוק אותן פעילויות. בגדול – הכלכלה הסינית וההודית תופסות נוכחות והשפעה עקב יכולתן לייצר מוצרים ולתת שירותים במחירים נמוכים ובאיכות סבירה. גישה שלפני דור – כמעט ולא הייתה נלקחת בחשבון. הכול היו עושים בבית. ובקטן – חברות מצליחות ממיינות היום את הפעילות שלהן: מה שבתחום הליבה – מפתחים בכל המומחיות והכוח, ומה שלא בתחום הליבה – נעשה באמצעות מומחים, התורמים ממומחיותם בצורה נקודתית (ייעוץ) או מתמשכת (מיקור חוץ).

ניוזלטר זה מתמודד עם האתגר – האם לעשות הכול בבית (בחברה) או להיעזר במומחים חיצוניים?

המאמר הראשון – יועץ פנימי או חיצוני – זאת השאלה מתמודד עם הדילמה של ארגונים שרוצים לעשות שינוי. האם עדיף לעשות את השינוי באמצעות יועץ פנימי) סוכן שינוי בשפת המקצוענים( או להזמין יועץ חיצוני להובלה וסיוע? כיוון שבמשך עשרות שנים תפקדתי כיועצת פנימית בארגון גדול, והובלתי מספר גדול של שינויי תהליכים מסיביים (פרטים שמורים במערכת למתעניינים), ובשנים האחרונות פקדתי מספר ניכר של ארגונים כיועצת חיצונית (פרטים באותה המערכת), ראיינתי את עצמי לצורך כתבה זאת ושאלתי – האם ומתי כדאי לנהל שינוי באמצעות יועץ פנימי, ומתי – באמצעות יועץ חיצוני. תשובות שתי סוגי היועצות, המשתפות מניסיונן, במאמר להלן. גילוי נאות – ליועצת הפנימית במקרה דנן היה את כל הידע והכישורים הנדרשים כדי להוביל את השינוי באמצעים הפנימיים.

גם במקרים בהם נעשה את רוב העבודה בעצמינו, לעולם נרצה לעשות יותר ממה שהמשאבים שלנו מאפשרים לנו. איך נסתדר עם השמיכה הקצרה? איך נוציא מהתקציב המוגדר את המרב שמאפשר לנו לממש את התכניות ולעמוד ביעדים? האם כדאי לנו להשתמש רק במשאבים פנים-ארגוניים או להיעזר בשירותי מיקור חוץ? במאמר שירותי מיקור חוץ בניהול איכות או ניהול פרויקטים – מתאים לכם? לא מתאים לכם? מתי כן ומתי לא?– שלושה תרחישים בהם נהוג להשתמש במיקור חוץ. האם נתקלתם בתרחישים נוספים בהם יש צורך למיקור חוץ? נשמח לשמוע.

מה התחדש ב-OK יועצים?

עברה לה למעלה מחצי שנה מאז הניוזלטר האחרון. תודה לחברים ולעמיתים שכתבו, שלחו מסרונים והתעניינו אם הכול בסדר איתי ומדוע השתתקה לה המוזה. ובכן – הכול בסדר, חזרנו, ובמרץ רב. בתקופה זו הגדלנו את צוות היועצים וכיום אנו פועלים כ-One-Stop-Shop לכל מה שקשור למיקור חוץ או ייעוץ לתהליכי עבודה בארגונים. בנוסף לתחומים המסורתיים שכוללים תהליכי ניהול, ניהול פרויקטים, ניהול פורטפוליו, ניהול פיתוח, תכנה, איכות ומצוינות, אנו מספקים היום בפועל גם שירותי מיקור חוץ ו/או ייעוץ בתהליכי אבטחת מידע, המשכיות עסקית, איכות סביבה, בטיחות וכן הקמה ותחזוקת מערכות איכות לפי תקנים ורגולציה גלובליים ורפואיים. אנו עושים זאת עם יועצים המתמחים בכל התחומים המגוונים האלה.

מעניין אתכם? פנו אלי באופן אישי (0537739018 או orna.kamin@gmail.com) . אשמח לעזור.

קריאה נעימה,
שלכם,
אורנה קמין

להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>