ניוזלטר מס 11 בנושא Do it Right the First Time

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

"עשה זאת נכון בפעם הראשונה" – צריך להיות מאד שיטתי בשביל להצליח בפעם הראשונה. האם הדבר אפשרי? היום זו כבר לא אופציה לעבוד בצורה לא שיטתית. כאשר עובדים בצורה לא שיטתית, נסחפים אחר אינסוף פעילויות, ישיבות סטטוס, פגישות, הפקת דוחות וכיוצא בזה. לאחרונה התבשרנו על פרויקט ענק, החץ-3, שלטענת מנהליו הצליח בפעם הראשונה. המאמר Do it Right The First Time מתמודד עם השאלה האם זה אפשרי, ואם כן – הכיצד?

כדי להצליח בפעם הראשונה, יש צורך להפעיל סוללה של טילים, סליחה – כלים. אחד הכלים הטובים לניפוי תקלות ולקבלת החלטות הוא לקיים ישיבה. יש סוגים שונים של ישיבות – ישיבות ניהוליות, ישיבות טכניות, סקירות ועוד. מה עלינו לעשות כדי שתהליך הישיבות יהיה יעיל ולא נכלה את כל זמננו בישיבות? על כך במאמר – האם יש דבר כזה ניהול רזה של ישיבות, או שישיבות הן בזבוז זמן אחד גדול?

כידוע לחלקכם, אני נוהגת לפרסם את כתבותיי ברשתות החברתיות, ואף מעדכנת אותן בעקבות משוב מקהילת הקוראים. המאמר הדן בניהול ישיבות אפקטיביות זכה למעלה מ-5000 צפיות, למעלה מ-100 תגובות, ואף מספר לייקים לא מבוטל. בלי להתכוון כנראה לחצתי על נושא כואב ומשותף להרבה אנשים.

קריאה נעימה,
אורנה קמין

מה בין השיגור המוצלח של החץ-3 ל"עשה זאת נכון בפעם הראשונה" Do it Right the First Time?

ביום 25.2.2013 התבשרנו על שיגור מוצלח של טיל החץ-3 לחלל. קטונתי מלהכיר את פרטי הפרויקט. עיני צדה משפט שאמר יאיר רמתי, ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון (מפא"ת): "זה היה ניסוי טיסה חופשי. לראות אותו ממריא, נוסק, נכנס לחלל, מבצע שם פליק פלאק ותרגילים, שוהה שם כמה דקות, עושה כל מה שנדרש לעשות. התהליכים היו מרשימים והאמריקנים נשארו פעורי פה. זה די חריג שבניסוי ראשון כל הדברים הצליחו". (פורסם ב-YNET באותו יום).

מהו בדיוק עיקרון – Do it right the first time ? מה נדרש לעשות כדי להצליח בפעם הראשונה?האם זהו רק סלוגן? התשובות בכתבה – Do it Right The First Time.

האם יש כזה דבר ניהול רזה של ישיבות ( Lean Meetings Management) או שישיבות הן בזבוז זמן אחד גדול?

אחד מעקרונות הניהול הרזה,Lean Management , הוא להפחית ככל האפשר בפעילויות שאינן מוסיפות ערך ללקוח הסופי. מנקודת ראותו של הלקוח שמקבל מאיתנו מוצר או שירות – אין לישיבות כל ערך מוסף. כלומר: אם ניהלנו 100 ישיבות או רק 10 ישיבות כדי להפיק את המוצר או השירות – אין לכך כל משמעות מנקודת המבט של הלקוח. ישיבות לא יעילות הן פוטנציאל לבזבוז זמן של משאבים יקרים. מאידך, ישיבות הן אחד הכלים לסנכרן ולעדכן את בעלי העניין ולסנן טעויות מוקדם. מה ניתן לעשות כדי להפיק את המירב מהישיבות? על כך במאמר ניהול ישיבות יעילות.

אהבת ? ניזלטרים נוספים שיכולים לעניין אותך נמצאים ב- ארכיון ניוזלטרים מבית OK יועצים לניהול

להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>