ניוזלטר מס 9 בנושא ניהול התקשורת בפרויקט

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

"אלוהים ברא אותנו עם פה אחד ושתי אוזניים כדי שנקשיב זמן כפול מזה שאנו מדברים."

איזו סיטואציה מוכרת לכם יותר – פרויקטים ויוזמות המתנהלים בשקיפות ותקשורת טובה, או פרויקטים שמידי פעם ישנם "פיצוצים", הטחות אשמה קולניות או מנומסות? גם את נושא התקשורת ניתן לנהל בצורה תהליכית. דהיינו, כחלק מתכנון העבודה, לזהות את בעלי העניין בפרויקט, חיצוניים ופנימיים, את צרכיהם ורצונותיהם ושילובם בצמתים הרלוונטיים. הניוזלטר שלפניכם, מכיל מספר הארות ונגיעות בנושא, שכמובן הינו רחב מאד.  המאמר הראשון – איך להימנע מ-5 טעויות נפוצות בניהול התקשורת בפרויקט – דן בחמש טעויות נפוצות שעושים מנהלי פרויקטים; הבנת הטעויות תעזור במניעתן. המאמר השני, מה אחרים מרגישים כשאני מתקשר, מתאר את מגוון התחושות שאנשים חשים כאשר הם עומדים ליצור עימנו תקשורת, ונותן טיפים כיצד להגדיל את רצונם לדבר עימנו. המאמר השלישי, בשבח המטריצה, מאיר את תשומת ליבנו לנושא המבנה המטריציוני בפרויקט, מבחינת התפתחות אישית של העובדים ושימור הידע הארגוני. המאמר האחרון, בעלי עניין בפרויקט הינם גורם קריטי להצלחת הפרויקט – איך להפכם לגורם משפיע במקום מפריע? מלמד כיצד לזהות את בעלי העניין בפרויקט, יכולת ההשפעה שלהם, האם הם בעדנו או נגדנו, וכיצד עלינו להתנהג עימם כדי לגייסם לתהליך מיטבי של התנהלות הפרויקט.

מאחלת לכולנו תקשורת בהירה וזורמת,
קריאה נעימה,
שלכם
אורנה קמין

איך להימנע מ-5 טעויות נפוצות בניהול התקשורת בפרויקט

נושא ניהול התקשורת בפרויקט נלקח כדבר הברור מאליו. פרויקטים מתחילים, מנוהלים ומסתיימים בלי שנושא תכנון וניהול התקשורת יקבל את תשומת הלב הראויה לו. מתי נזכרים בנושא התקשורת? כאשר יש כשלים וחוסר הבנות הגורמים לכך שבעלי עניין בפרויקט מפעילים כוחות בכיוונים מנוגדים, או שצוות הפרויקט עובד בדיסהרמוניה, או ש"סתם" קורות תקלות שהיו יכולות להימנע אם רמת התקשורת בפרויקט הייתה טובה. התעלמות מנושא ניהול התקשורת בפרויקט היא אחת הטעויות הגדולות ביותר. תכנון ניהול התקשורת בפרויקט יכול לחסוך זמן רב המושקע אחר כך במהלך הפרויקט בכיבוי שריפות, שיחות הרגעה ומוטיבציה, ומיילים נזעמים הנשלחים מבעלי העניין בפרויקט למנהלים בכירים בארגון בתקווה שאלה יניעו את העגלה השוקעת בבוץ. המאמר דן בחמש טעויות נפוצות שעושים מנהלי פרויקטים; הבנת הטעויות תעזור במניעתן.

לקריאת המאמר – לחצו כאן

מה אחרים מרגישים כשאני מתקשר

מנהלי צוות נדרשים לדבר עם אנשים רבים, ולהשיג אותם בטלפון, בדרך כלל כי הם צריכים דבר מה: עזרה, מידע, דרישה וכו'. תדמיינו שאתם מתקשרים לעמית שלכם בארגון, והוא רואה את המספר שלכם על הצג. מה הוא מרגיש? האם מתחשק לו לענות?

לקריאת המאמר – לחצו כאן

בשבח המטריצה

מנהלים לא אוהבים מבנה ארגוני מטריצי. כשלעובד יש יותר ממנהל אחד – למשל, מנהל הפרויקט ומנהל התחום המקצועי – מתעוררות בעיות לעיתים תכופות. דוגמא פשוטה: כששני המנהלים מזמינים את העובד לישיבות שונות בעיתוי זהה, לאיזו מהן ילך? האם יחליט על כך בעצמו? האם יביא את העניין לידיעת אחד מהם, או לידיעת שניהם? מי מהם יחליט? אולי יחליטו ביחד?  המאמר מוסיף  לנושא המבנה המטריציוני בפרויקט, את נקודת המבט של התפתחות העובדים ושימור הידע הארגוני.

לקריאת המאמר – לחצו כאן

בעלי עניין בפרויקט הינם גורם קריטי להצלחת הפרויקט – איך להפכם לגורם משפיע במקום מפריע?

האם קרה לכם שמישהו שם לכם מקלות בגלגלים ולא היה ברור לכם מדוע? ייתכן והסיבה היא שלאותו אדם היה רצון או ציפייה שלא התחשבו בה במהלך הפרויקט. לפעמים מישהו מאד מתרגז או נפגע מכך שמשהו החשוב לו לא נלקח בחשבון, ונראה שזה לא חשוב למנהל הפרויקט באותה מידה כמו שזה חשוב לו. אין הכוונה שמנהל הפרויקט יירצה את כל האנשים שיש להם עניין בפרויקט, אך לפחות עליו לזהות את אותם גורמים ולהחליש את התנגדותם. החלשת ההתנגדות יכולה להיות גם באמצעים נעימים כגון שיחה או מתן הסבר על התמונה הכללית. המאמר דן הפעולות שיש לנקוט כדי למנוע או לפחות להפחית מצבים אלה.

לקריאת המאמר – לחצו כאן

אהבת ? ניזלטרים נוספים שיכולים לעניין אותך נמצאים ב- ארכיון ניוזלטרים מבית OK יועצים לניהול

להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>