ניוזלטר מס 8 בנושא תכנון ניהול השינוי

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

"ההכנה היא הכול. נח לא התחיל לבנות את התיבה כשהתחיל לרדת גשם.” – וורן באפט

הופ, הופ, טרא-לה-לה, גדלנו בשנה…בספטמבר 2011, סמוך לראש השנה תשע"ב, הוצאנו את הניוזלטר הראשון שלנו, שעסק בנושא ניהול שינוי מתוכנן. שנה חדשה היא הזדמנות להבטיח לעצמנו התחלה חדשה. כפי שאנו יודעים, כדי שהדברים יקרו, כדאי לתכנן אותם. ולכן, הניוזלטר הנוכחי עוסק בתכנון ניהול השינוי לא סתם ערבבתי את המילים שהופיעו בניוזלטר הראשון

הרבעון האחרון של השנה, בחברות רבות, מוקדש לתכנון השנה הבאה. בתקופה זו מרעננים את האסטרטגיה, פורטפוליו המוצרים והשירותים ובהתאם מכינים תוכנית פיתוח, שיווק ומכירות.

כחלק מהתוכנית הגדולה, זאת העת להשקיע זמן, מחשבה ואנרגיה גם בתכנון השינויים לטובה, דהיינו תכנון השיפורים, בתהליכי החברה, כדי שישמשו כמנוף ועזר להשגת התכנון הכולל. לפניכם שלושה מאמרים בנושא מפרי עטי.

המאמר הראשון, האם הסנדלר הולך יחף?, מאתגר את מנהלי האיכות/מהנדסי תעשיה לניהול וכדומה, להכין תוכנית שיפור ולהוות בכך דוגמה אישית לאחרים. שהרי, תפקידם הוא ליצור תהליכים מיטביים, ליזום שיפורים ולוודא שהארגון פועל לפי התהליכים שנקבעו. האם הם עצמם מתנהלים בעצמם בהתאם לאותם כללים וחוקים אותם הם מחילים על שאר האנשים בארגון? כלומר: האם הם מכינים תוכנית שנתית לניהול האיכות ושיפור התהליכים? המאמר האם הסנדלר הולך יחף? מתאר בקיצור כיצד להכין תוכנית שיפור. נכתב בהשראת מודל CMMI. לקריאה, לחצו – כאן.

המאמר השני, מי בכלל צריך את הפרויקט הזה? מתמודד עם אתגר שבו מתמודדים סוכני שינוי רבים. בעודם עמלים על שיפור תהליך ומיסודו הם נתקלים בהתנגדויות עד כדי ערעור על עצם הצורך במאמץ שלהם. המאמר מציע דרך מעשית להתמודד עם אתגרים אלה. לקריאת המאמר – לחצו כאן

המאמר השלישי, שיפור תהליכים – איפה נקודת ההתחלה ? מתמודד עם האתגר – מה לעשות קודם? יש כל כך הרבה הזדמנויות לשיפור. מה נבחר? המאמר מציע כלי לתעדוף, הדורש קצת מאמץ אך שווה את ההשקעה כיוון שהוא מתעדף את דעת הקברניטים לגבי מה צריך לעשות, ואת דעת המומחים איך לעשות זאת. לקריאת המאמר – לחצו כאן.

אסיים באיחולי שנה טובה,  התחדשות ושינוי לטובה לכולם!!!

שלכם,

אורנה קמין

 

להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>