ניוזלטר מס 50 – חמסה חמסה – איזה יופי שהגענו עד הלום; איך נגיע לרמה הבאה שלנו?

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

משתמשים בביטוי חמסה חמסה כהגנה מפני עין הרע? ההגדרה בויקיפדה: "תחמסה (מערבית: خمسة – חמישה) הוא סמל בצורת כף יד בעלת חמש אצבעות פרושות שישמש כהגנה מאגית בעיקר מפני עין הרע".

בלי עין הרע זהו הניוזלטר ה-50 שלנו. אני מרגישה סיפוק רב. עכשיו לקראת סוף שנת 2022 עברנו את רף 500 הלקוחות (505 במדויק). בהחלט חמסה חמסה..

אשתף שאני עושה עכשיו תהליך עם חברת OK יועצים לניהול מתוך הבנה שמה שהביא אותנו עד הלום לא יביא אותנו לרמה הבאה שלנו. משה רבינו, שהובילנו במדבר במשך 40 שנה לא זכה להיכנס לארץ המובטחת, כיוון שנדרשה צורת ניהול חדשה כדי להשתקע ולבנות ארץ חדשה מאשר צורת הניהול שנדרשה כדי להוביל עם במדבר 40 שנה.
לכן, או שנשתנה מרצון, או שהשינוי ינחת עלינו בהפתעה.

זהו הנושא של הניוזלטר. שתדעו לכם שאני לא רק מטיפה אלא גם משוחחת כאן עם עצמי.

נקודת מבט ראשונה לנושא יכולה להגיע מהתבוננות וניתוח על השקעת הזמן שלנו. הטכניקה הידועה של תיעדוף משימות לפי מטריצת התיעדוף שיצר סטיבן קובי – חשוב/ לא חשוב, דחוף/ מייעלת קצת את העבודה. כדי לעשות קפיצת מדרגה, נדרשת חשיבה שונה, המוסיפה מימד שלישי לתיעדוף. כל הפרטים על מימד זה במאמר שקישורו להלן –
למדו אותנו לתעדף דברים חשובים לעומת דחופים. הגיע זמן שנלמד את עצמנו לתת מקום לדברים המ-ש-מ-ע-ו-ת-י-י-ם
מאתגר אותך או דרך חיים שלך?

 

נקודת מבט שנייה לנושא יכולה להגיע מהתבוננות על תפיסת התפקיד שלנו. מי שרוצה לעשות אחרת, כדאי שישנה את החשיבה שלו. במקום לחשוב כמה שעות אני משקיע וכמה אני מזיע, לחשוב ככתוב במאמר: איזה ערך אני מביא לארגון ולפעול בהתאם.  נראה לך?

 

נקודת מבט שלישית מגיעה ממהתבוננות על שיטת החשיבה של אופן העבודה שלנו, האם כדאי לחשוב מחוץ לקופסה או בתוך הקופסה? מה אתם אומרים? עקרונות החשיבה השונה מפורטים במאמר: רוצים להצליח בגדול? אל תחשבו מחוץ לקופסה! תחשבו בתוך הקופסה !
לכל המסודרים שכבר מתכננים את שנת 2023 – האם הכנסתם לתכנית העבודה שלכם קופסאות (או תבניות) כמומלץ במאמר? ספרו לי בבקשה.

ברוח החמסה – חשבתי להוסיף עוד שתי נקודת מבט. מודעת לקשב שלך, מתחשבת ולא מעמיסה ולכן אסתפק בזאת.
מצפה לשמוע ממך – איזו אתם מיישמים, או שהחלטתם ליישם מעכשיו. זכרו שהטמעה חשובה מקריאה וצבירת ידע תיאורטי.

 

הזמנה לסיום-סיום –

מזמינה אותך להצטרף לקבוצת WhatsApp שקטה וחינמית שבה אני משתפת אחת לשבוע מאמר קצר או טיפ בנושא איכות ומצויינות בארגונים. קישור להצטרפות – כאן

 

שלכם,
אורנה קמין,
מנכ"לית חברת הייעוץ OK יועצים לניהול

להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>