ניוזלטר 49 – רוצים להיות שבעים? שימו לב לשביעות רצון הלקוחות שלכם

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

שלום רב,
שמתם לב שבעברית המילה שובע היא מאותו שורש של שביעות רצון? מניחה שקוראי מאמר זה אינם רעבים ללחם, אך רעבים לדברים אחרים. בנושאים הארגוניים – רעבים להצלחה, לקידום, לחשיפה ועוד כָּהֵנָּה וְכָהֵנָּה.

ארגון ששואף להצלחה שם לב לשביעות רצון לקוחותיו, הפנימיים והחיצוניים. שמתם לב שכתבתי – שם לב ולא בהכרח משביע את רצון הלקוח "שצודק תמיד"?

יד על הלב – הלקוח לא צודק תמיד. אך כל נקודת חיכוך או אי שביעות רצון של הלקוח היא הזדמנות עבורנו לתקן את דרכינו ולקחת אחריות על אירועי אי שביעות הרצון. משוב מלקוח, גם אם הוא משוב לא מדויק, עדיין משמש אותנו כדי לדייק את עצמינו. למשל: לתאם ציפיות יותר טוב.

הניוזלטר שלפניכם מתמקד בתהליכים לבדיקת שביעות רצון של לקוחות חיצוניים ופנימיים שכל צוות או מחלקה יכולים להפעיל, ברמה נקודתית, מול הממשקים של אותו הצוות, בלי לחכות לסקר שביעות רצון ארגוני גדול של הארגון מול לקוחותיו.

אם אתם מתכוונים לקרוא רק מאמר אחד מניוזלטר זה, ממליצה לקרוא את המאמר הראשון – רוצים לדעת כיצד תבדקו את נאמנות הלקוחות שלכם בצורה קלה ולא מציקה? ותלמדו שיטה לקבל המון משוב משאלה אחת, ולפעמים שאלה שנייה לתוספת. השיטה טובה לבדיקת שביעות רצון לקוחות פנימיים וחיצוניים וגם שביעות רצון עובדים.
נכון לרגע כתיבת ניוזלטר זה קראו את המאמר 4824 קוראים! אלפי קוראים לא טועים.

מהצד השני, פגשתי וגם ראיתי מנהלים שחוששים לשאול את הלקוחות שלהם (גם לקוחות פנימיים!) לגבי שביעות רצונם מהמוצר או השירות שהם מקבלים מהם. מדוע? מגוון סיבות: למשל: משוב שהוא פחות מעשר מתקבל כביקורת או תלונה, חוששים לקבל דרישות חדשות או שינויים אחרים, חושבים שהמשוב יגרום לכך שהלקוחות יעכבו תשלומים עד לסגירת נושאים שעלו בתהליך המשוב וכדומה. לאותם נמנעים ממליצה לקרוא את המאמר – ואם לא בא לי לעשות סקר לקוחות – מה תעשו לי?

ולסיום – מאמר שדן בסוגייה כיצד להשתפר כתוצאה מהמשוב. לא רק לשמוע את הלקוחות אלא למנף את המשוב לשיפור תהליכי העבודה שלנו מהשורש. כל הפרטים במאמר – איך לתת ולקבל משוב, להישאר בחיים ואפילו להשתפר?

לסיום, משתפת בשמחה שהשבוע הצטרף למועדון הלקוחות שלנו הלקוח ה-500! בצד תחושת הסיפוק הגדולה אני מודעת לכך שתהליכי העבודה שלנו שהביאו אותנו עד הלום ללקוח ה-500 צריכים לעבור שדרוג כדי שנהיה מסוגלים לגדול ולתמוך במדרגה הבאה – אלף לקוחות!!
עובדת על זה..

הזמנה לסיום-סיום –

מזמינה אותך להצטרף לקבוצת WhatsApp שקטה וחינמית שבה אני משתפת אחת לשבוע מאמר קצר או טיפ בנושא איכות ומצויינות בארגונים. קישור להצטרפות – כאן

 

שלכם,
אורנה קמין
OK יועצים לניהול