איך תשיגו מימון מהמדינה לפרויקטי החדשנות שלכם?

פנו אלינו לסיוע במגוון תכניות: מגנ"ט, מגנטון, נופר, קרנות דו-לאומיות, חממות ליזמות טכנולוגית ומגוון רב נוסף של תכניות

הקדמה

הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית ("המדען הראשי" לשעבר) מהווה כיום הגורם המרכזי לתמיכה במו"פ הישראלי, ומעמידה למעלה מ- 1.5 מיליארד ₪ בשנה לצורך תמיכה בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדשות, קידום יזמות טכנולוגית ועידוד שיתופי פעולה בתחומי המו"פ. כיום תומכת רשות החדשנות במעל ל- 1,100 פרויקטים בשנה, כאשר החברות הנתמכות מקבלות בממוצע כ-1.3 מיליון שקל לפרויקט. המימון ניתן בעבור הוצאות המו"פ של החברה: הוצאות שכר ותקורה, קבלני משנה, ציוד, פטנטים, רישויי תכנה, חומרים ועוד, כאשר תמיכת הרשות נעשית תחת תנאי מימון אטרקטיביים וללא דילול ברמת ה-Equity של החברה.
רשות החדשנות מציעה פתרון אטרקטיבי עבור כל חברה או ארגון אשר מתכננים פרויקט מחקר ופיתוח של טכנולוגיה ייחודית הנושאת בחובה חדשנות, ומבקשים למנף פעילות זו ולהשיג עבורה מימון.

קצת על הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית

הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית הוקמה במימון ממשלת ישראל במטרה לקדם את החדשנות בתעשייה הישראלית, ולהוות מנוע צמיחה עיקרי במשק. רשות החדשנות פועלת כגוף עצמאי שמרכז את התמיכה של הממשלה בתעשייה עתירת ידע, ומעניקה סיוע ותשתית מקצועיים לעידוד החדשנות.

המטרות המרכזיות לשמן פועלת רשות החדשנות:

המטרות הן כדלהלן:

יצירת מקומות עבודה בתעשייה וקליטת כוח אדם מדעי וטכנולוגי
יצירת תשואה עודפת למשק הישראלי – הגדלת התועלת הכלכלית למשק הנובעת ממחקר ופיתוח
פיתוח תעשייה עתירת מדע תוך ניצול והרחבת התשתית הטכנולוגית והמדעית
שיפור מאזן התשלומים של המדינה על ידי ייצוא
הרחבת הייצור בישראל

לשם הגשמתן של מטרות אלה מעמידה כיום הרשות מגוון הטבות ותמריצים לעידוד החדשנות בתעשייה, בין היתר באמצעות מתן מענקי מחקר ופיתוח.

אחד היתרונות הבולטים המאפיינים את תמיכת רשות החדשנות ומבדילים אותה מהשקעות בצורת גיוסי הון מן השוק הפרטי, הינו נושא ההשתתפות בסיכון. לרוב, משקיעים פרטיים יחפשו להשקיע בעיקר בתכניות אשר מבטיחות רווחים מהירים ובעלות רמת סיכון נמוכה. חברות אשר יבקשו לפתח פרויקט חדשניים הטומנים בחובם אתגר ומורכבות טכנולוגית, יתקלו במרבית המקרים בקשיי גיוס הון מהשוק פרטי. הרשות לחדשנות לעומת זאת מבקשת לעודד חברות לקחת סיכונים טכנולוגיים ולהיכנס לעולמות חדשניים ולכן תחפש דווקא אחר פיתוח של טכנולוגיות מורכבות "שלא כל סיני יכול לעקוף".

חשוב להבין שרשות החדשנות אינה פועלת כגורם עסקי. כמו כן, תמורת המימון שהיא מעניקה היא דורשת החזר תמלוגיםהמשולמים לה רק במידה והחברה הצליחה למסחר את הפרויקט.

אפשרויות תמיכה

רשות החדשנות מציעה כיום מגוון רחב של מסלולי תמיכה ואפשרויות מימון, ומשקיעה משאבים רבים בבניית כלים גמישים ומגוונים אשר יתאימו לסקטורים השונים בתעשייה. מטרת העל של הרשות לתת מענה מותאם, כולל ומקיף לצרכים המשתנים החברות במשק, ולהתאים את כלי התמיכה לענף הטכנולוגי בו עוסק הפרויקט, אופי הפרויקט, שלב הפיתוח שלו וסוג החברה הפונה לתמיכה: חברת היי-טק בתחילת הדרך, חברה בוגרת המפתחת מוצרים או טכנולוגיות מתקדמות, בעל מפעל ותיק השואף לפתח וליישם תהליכי ייצור חדשים במפעלו, ועוד. להלן חלק ממסלולי המו"פ המוצעים:

תמיכה במו"פ תעשייתי תחרותי

מגוון רחב של כלי תמיכה לפי מסלולים קבועים וקולות קוראים משתנים לפי ענפי טכנולוגיה ספציפיים (סייבר, חקלאות, מד-טק, המגזר הציבורי, ייצור מתקדם ועוד) ולחברות בשלבי פיתוח שונים (תמיכה בחברות מתחילות בשלב ה-Seed, תמיכה בהרצת פיילוטים ועוד). המסלול הרגיל מציע תמיכה במו"פ בכלל הסקטורים במשק ומהווה את מסלול התמיכה הנפוץ מבין מסלולי הרשות.

מגנ"ט

תכנית שמטרתה לעודד שיתופי פעולה בין מספר תאגידים תעשייתיים ומוסדות אקדמאים לצורך הקמת תשתיות טכנולוגיות גנריות שישמשו פלטפורמה לפיתוח מוצרים עתידיים.

מגנטון

תכנית שמטרתה לעודד העברת טכנולוגיות מהאקדמיה לתעשייה המבוססת על שיתוף פעולה דואלי בין האקדמיה לבין החברה התעשייתית.

נופר

תכנית שמטרתה יישום מחקרים אקדמיים בתחום הביוטכנולוגיה, ע"י הכוונתם לתחום תעשייתי בעל פוטנציאל כלכלי. פעילות המחקר תבוצע בעיקרה באקדמיה כשלב מכין, והמשכה בד"כ מסגרת מגנטון או בחממה טכנולוגית.

קרנות דו-לאומיות

כיום ישנן 5 קרנות דו לאומיות המציעות תמיכה כספית בפרויקטי פיתוח הנעשים בשיתוף פעולה בין שתי המדינות החתומות ביניהן בהסכם – ארה"ב, אנגליה, קנדה, סינגפור וקוריאה, ומטרתן היא לעודד שת"פ טכנולוגי בין שתי המדינות ולהרחיב את בסיס הידע בכל מדינה

החממות ליזמות טכנולוגית

מסגרות תומכות המאפשרות ליזמים מתחילים, בעלי רעיונות טכנולוגיים חדשניים, לפתח את הרעיון שלהם למוצר מסחרי ולהקים עסק חדש לצורך מסחורו.

 

היתרונות בפניה לרשות החדשנות

יתרונות הפנייה לרשות לחדשנות:

Like חברת OK יועצים לניהול  מו"פ חדשני בסיכון גבוה

המסלול מאפשר עיסוק במו"פ בעל סיכוני פיתוח, המיועד לפיתוח מוצרים עתידיים וטכנולוגיות חדשניות המקנים לחברה יתרון תחרותי משמעותי ומאפשרים חדירה לשווקים חדשים.

Like חברת OK יועצים לניהול מודל מימון אטרקטיבי

השתתפות בסיכונים הכרוכים בתהליך הפיתוח, ללא תלות ברווחים או בהצלחות עתידיות. חברה נתמכת תחזיר לרשות החדשנות את המימון שקיבלה על ידי תשלום תמלוגים ממכירות, רק אם המיזם הצליח להגיע לשלב המסחור.

Like חברת OK יועצים לניהול תמיכה שהיא תו איכות

תמיכת רשות החדשנות, שניתנת רק לאחר הערכה מקצועית מקיפה של הפרויקט, מהווה תו איכות לחברות בתעשייה ומקלה עליהן לגייס משקיעים בהמשך הדרך.

Like חברת OK יועצים לניהול מימון ללא לקיחת Equity

מענקים ניתנים ללא Equity וללא דילול היזמים בחברה.

Like חברת OK יועצים לניהול מקור מימון נגיש ונוח

סכום מענק גבוה, כמיליוני שקלים כל שנה, אך במינימום התערבות בניהול השוטף של התכנית. לצורך כך מציעה הרשות מגוון הזדמנויות ותכניות מימון שונות המתאימות לפרויקטים במכלול רחב של תחומים ובשלבי חיים שונים של המיזם.

 

חשוב לדעת

  • תמונת המצב נכון להיום: מספר הבקשות המוגשות לרשות עולה משמעותית משנה לשנה כאשר תקציבי המו"פ של החברות גדלים גם הם. תקציב המדינה לעומת זאת נמצא בקיפאון. התוצאה: התחרות גדלה – רק הבקשות המשכנעות ביותר יזכו במימון.
  • הבקשות מדורגות בהתאם לארבעה קריטריונים עיקריים: רמת החדשנות הטכנולוגית וסיכוני הפיתוח בתכנית, פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי, יכולות החברה ותרומת הפרויקט למשק הישראלי. בהכנת הבקשה יש לתת את הדעת על כל אלה ולהכין הצעה איכותית ומקצועית על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה מול רשות החדשנות.
  • בבניית תקציב הוצאות המו"פ המוגש לרשות החדשנות, הכרה מעמיקה של הנהלים, הסעיפים הנתמכים והקריטריונים לבדיקה, הינה ערובה למיקסום המענק המאושר.
  • איכות הבקשה ומידת עמידתה באמות המידה השונות, משפיעה ישירות על אישור הבקשה ועל גובה המענק שתקבל החברה.
  • יש להכין את הבקשה תוך היכרות יסודית של חוק המו"פ ומגבלותיו האפשריות, שכן תמיכת הרשות מחייבת את החברה לקיום החוק.
  • יש להכיר את מגוון המסלולים הקיימים על מנת לבחור את המסלול בו סיכויי ההצלחה הינם הגבוהים ביותר
  • יש להכין את מודל הצהרת מקום הייצור באופן המשקף את חזון החברה באופן מיטבי, שכן חריגה עלולה ממודל זה יכולה לגרור תשלום תמלוגים מוגדלים בעתיד.
  • חשוב להכיר את אפשרויות המימון השונות ואת הקריטריונים הנבחנים על מנת לאתר את הזדמנות המימון מתאימה ביותר ולהתאים בצורה המיטבית את אופן הגשת המענק לגוף המממן.
  • כתיבת התכנית דורשת הבנה של הקריטריונים על פיהן נבחנת הבקשה והיכרות מעמיקה של הכללים, הנהלים ומגבלות חוק המו"פ. ליווי מקצועי של בעל ניסיון יגדיל את סיכויי ההצלחה, ימקסם את שיעור התמיכה ויצמצם חובות וקנסות עתידיים.

 

תהליך הייעוץ

הייעוץ כולל ליווי, הכנה והכוונה בהגשת בקשות לתמיכה במסלולים השונים של רשות החדשנות: הכנת המסמכים – מסמך הבקשה הכולל תיאור מקיף של הפרויקט, ותקציב המפרט את כלל ההוצאות שיידרשו למו"פ, הגשת הבקשה, הכנה והכוונה לקראת ביקור הבודק המקצועי, ליווי מהלך הבדיקה, סיוע בהכנת ההשלמות הנדרשות ועבודה מול כל הגורמים המאשרים מטעם רשות החדשנות.
השירות המוצע חוסך לחברות משאבים יקרים של זמן ומאמץ בהכנת החומרים ובבירוקרטיה התהליכית. יישום הניסיון שלנו יסייע לכם למקד את הפרויקט ולהציגו באופן משכנע לרשות החדשנות, כך שתוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם ולמקסם את שיעור המענק שתקבלו.

פנו אלינו בהקדם האפשרי לבחינת הזכאות וסיוע בתהליך גיוס המענק.

התקשרו לאורנה 0537739018 או מלאו פרטים בטופס שלהלן  בהצלחה!