ניוזלטר מספר 25 בנושא שביעות רצון לקוחות

אורנה קמין, מנכ"לית OK יועצים לניהול

איך נבדוק את שביעות הרצון של הלקוחות המיוחדים שלנו?

מכירים את עיקרון הפרטו – 80-20? 20% מהלקוחות שלנו נותנים לנו 80% מהערך/תמורה/נתח שוק שלנו? לפעמים זה אפילו 90-10, ובמקרי קיצון של חברות סטארט-אפ מתחילות יכול להיות גם 99-1, כלומר: לקוח אחד מרכזי שמולו עובדים.

איך נדע להקשיב ולהבין במיוחד את הצרכים הספציפיים של אותם לקוחות מעטים שנותנים לנו ערך גבוה במיוחד? איך לבנות תהליך ממוקד ששם את המענה לצרכים ולאינטרסים של לקוחות אלו בראש סדר העדיפות שלנו תוך בניית תהליך המבטיח ביצוע של ההתחייבויות שלנו מולם ובונה אמון הדדי?

שיחות שאני עורכת עם מנהלים בארגונים להם מספר קטן ביותר של לקוחות (אך כל לקוח הוא משמעותי ביותר) מלמדת כי הדרך שלהם להתמודד עם הנושא היא בעצם בעבודה השוטפת הרגילה. ההרגשה היא כי אין מה לבדוק את שביעות רצונם כיוון שמתנהלת מולם עבודה שוטפת וההנחה הסמויה היא שאם הייתה אי שביעות רצון בסיכוי גבוהה ביותר שהנושא היה עולה באחד המפגשים/שיחות השוטפות. ובכן, זאת הנחה שלא תמיד עומדת במבחן המציאות.

כדי להבטיח שהמציאות לא תעמיד במבחן את הנחותינו – המאמר איך נבדוק את שביעות הרצון של הלקוחות המיוחדים שלנו? מציע שיטה פרואקטיבית לעבוד עם לקוחות מיוחדים שכאלה. השיטה היא בהשראת שיטת Balanced Scorecard (סרגל הישגים מאוזן) שנועדה במקור לניהול ביצועים פנימי של ארגון. השיטה מאתגרת כיוון שהיא דורשת עבודת צוות משותפת ספק-לקוח בשקיפות לאורך זמן ובצורה הדוקה.

מעוניינים לדעת איך? מוזמנים לקרוא את המאמר איך נבדוק את שביעות הרצון של הלקוחות המיוחדים שלנו?

לאותם קוראים הסבורים שהשיטה דקדקנית ודרשנית מידי – מזכירה לכם את שיטת הנכונות להמלצה. אפשר להגיד ששיטה זו היא בקצה השני של הסקאלה מבחינת מאמץ ההשקעה: עד שתי שאלות ללקוח. שיטה זאת מתאימה לכל החברות, לאו דווקא לחברות עם מספק קטן של לקוחות. החל מהמחצית השנייה של 2017 אני ממליצה ללקוחותינו בתחום 9001 ISO להשתמש במדד זה, והתגובות מהשימוש בו טובות מאד (פרטים במערכת למתעניינים..) מבחינת המשוב המשמעותי המתקבל מהלקוחות.

לסיכום,
ניוזלטר זה נותן לכם אפשרות לטעום שיטות יצירתיות לחזק את הקשר שלכם עם הלקוחות שלכם, כדי שלא תחשבו שהדרך היחידה הקיימת היא באמצעות סקר לקוחות הנעשה במקרים רבים כלאחר יד וכדי לצאת ידי חובה.

מקווה שתרמתי לכם,..

שלכם

אורנה קמין

להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>