ניוזלטר מס 1 בנושא ניהול שינויים

להשתנות או לא להשתנות – האם זאת שאלה?

תחילת שנה חדשה היא הזדמנות לעשות חשבון נפש והפקת לקחים ממה שעשינו בשנה החולפת, יחד עם רצון לשינוי והתחדשות לקראת השנה החדשה. ציון דרך שכזה הוא הזדמנות עבורי לצאת לדרך עם ניוזלטר חודשי שאשלח למנויים שלנו בדוא"ל. נושא הניוזלטר הנוכחי קרוב מאד לליבי והוא: ניהול שינוי מתוכנן.

במהלך שלושת העשורים בהם אני מעורבת בהובלת שינויים בארגונים, למדתי שהצלחה בניהול שינוי מתוכנן מורכבת מתמהיל של 10% ידע של מודלים ושיטות לניהול שינוי ו-90% עבודה קשה, מאמץ, נחישות והתמדה. כמו כן, הצלחה בניהול שינוי תלויה תמיד בניהול הצדדים הרכים, שהרי בניהול אנשים עסקינן. שינוי בהרבה מקרים מלווה בחשש מהלא מודע, גם אם הוא שינוי לטובה. המאמרים בגיליון שלפניכם, דנים בעיקר בנושא זה – כיצד לחבב את תהליך השינוי, כדי לזכות בשיתוף פעולה מכל בעלי העניין הנוגעים בדבר.

השינוי הוא בלתי נמנע בחברות וארגונים, כתוצאה מקצב השינויים הגדול בסביבה העסקית . שינוי שנכפה על ארגון, שונה משינוי שמתוכנן ויוצא לפועל על ידי אנשים מתוך הארגון. בניוזלטר שלפניכם, הכוונה בניהול שינוי היא לניהול שינוי מתוכנן. שינוי מתוכנן מטרתו לפתור בעיות או לייעל ולשפר את התנהלות הארגון. לפעמים, השינוי הכרחי כדי להתאים את הארגון לתנאי הסביבה שהשתנו. המאמרים שלהלן הם נגיעות, שיתוף מניסיון שנצבר בשטח ומקריאה בספרות המקצועית,בנוגע לתהליך  ניהול שינוי מתוכנן.

אסיים באיחולי שנה טובה,  התחדשות ושינוי לטובה לכולם!!!
שלכם,
אורנה קמין

להרשמה השאירו פרטים

    ארכיון ניוזלטרים >>